Followers

Thursday, January 26, 2012

Berbaji Kentang ( Potatoes Wedges )



By: htt://PersinggahanKu-Mamajay.blogspot.com
( MamaKastam Tioman )

4 biji kentang saiz besar*
3 cawan air*
1 sudu kecil garam*
1/2 sudu kecil garam #
2 sudu besar tepung jagung #
1 sudu kecil pasti sedap knorr #
1/2 sudu kecil serbuk lada hitam #
Minyak masak secukupnya untuk mengoreng.
Kentang di buang kulit ( tak buang pun tak apa ) dan potong berbaji ( mcm kentang kat KFC tu..)
Kemudian di rebus bersama bahan2 bertanda * sehingga separuh empuk.
Angkat dan toskan.
Masukkan bahan2 bertanda # kedalam plastik sederhana besar.
Kemudian masukkan pula kentang tadi.
Gaul rata kentang supaya bersalut dengan bahan2 bertanda # tadi.
Panaskan kuali dan masukkan minyak masak secukupnya.
Goreng kentang tadi sehingga keperangan.

3 comments:

  1. hari tu ada test buat dengan amy...
    ambik resepi kat mana ntah...
    tapi tak jadi....huhuhu
    kali ni boleh test lg...
    bebudak suka sangat makan...
    kalu hari2 ke K_C...parok ler...

    ReplyDelete
  2. dah bebudak suka..buat je le..kan kamu keje cari duit untuk mereka jugak kan? lagi pun mereka dah jemu dengan nasi lemak kot? hehehe

    ReplyDelete
  3. Salam Aidilfitri! Buat para blogger di luar sana!! Jom join contest ini! 3 pemenang bertuah akan mendapat duit raya EDISI TERHAD sampul wajah saya!!;) Klik http://www.aimisyahirah.com/2012/08/contest-nak-duit-raya-cik-misya.html untuk maklumat lanjut.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails